شصتمین گردهمايي رابطين آموزشي آستان قدس رضوی
با حضور مدير مركز آموزش ضمن خدمت كاركنان آستان قدس رضوي؛

شصتمین گردهمايي رابطين آموزشي برگزار شد

شصتمین جلسه ادواري رابطين آموزشي سازمان ها، شركت ها و مؤسسات تابعه آستان قدس رضوي در تاريخ 98/5/14 با حضور مدير مركز آموزش ضمن خدمت و رابطين آموزشي برگزار گرديد.
۱۳۹۸/۰۵/۱۵
شصتمین جلسه ادواري رابطين آموزشي سازمان ها، شركت ها و مؤسسات تابعه آستان قدس رضوي در تاريخ 98/5/14 با حضور مدير مركز آموزش ضمن خدمت و رابطين آموزشي برگزار گرديد.
شصتمین جلسه ادواري رابطين آموزشي سازمان ها، شركت ها و مؤسسات تابعه آستان قدس رضوي در تاريخ 98/5/14 با حضور مدير مركز آموزش ضمن خدمت و رابطين آموزشي در محل سالن شهید علی اصغر اکبری برگزار گرديد.
به گزارش پورتال معاونت اداری و پشتیبانی، در اين جلسه كه با هدف تعامل و تبادل آرا پيرامون برنامه هاي آموزشي و تبيين راهبردهاي جديد آموزشي مركز آموزش ضمن خدمت و با حضور حدود شصت تن از نمايندگان آموزشي مؤسسات و سازمانهاي وابسته تشكيل شد، دكتر سيد هادي طباطبائي ، مدير مركز آموزش ضمن خدمت كاركنان آستان قدس رضوي با اشاره به اهمیت حضور کارکنان در دوره های آموزشی ضمن خدمت به عنوان یکی از گزینه ها برای بالاتر بردن رشد علمی سازمان ، گفت: در این مسیر باید برنامه ریزی های آموزشی طوری باشد که افراد فاقد آموزش در دوره ها شرکت کنند و تعریف دوره ها نیز بر اساس نیازهای شغلی کارکنان احصا و برنامه ریزی شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون برگزاری دوره های آموزشی در مرکز آموزش به نظم و نسق مطلوبی رسیده و آموزش ها  بر اساس نیازهای شغلی متناسب با رشته و پست های سازمانی تعریف می شود، افزود: خوشبختانه با تسهیل سازی در بخش اطلاع رسانی و نیز ثبت نام از طریق جام فردی، کارکنان تمام بخشها به راحتی می توانند دوره های پیش بینی شده را مشاهده و بر اساس نیازهایی که دارند اقدام به ثبت نام نمایند.
مدیر مرکز آموزش ضمن خدمت راه اندازی داشبورد مدیریتی را گامی مهم در فرایند کنترل و نظارت بر  عملکرد آموزشی سازمان بر شمرد و گفت: در صدد هستیم با تهیه نرم افزارهای مورد نیاز در زمینه داشبورد مدیریتی به تجزیه و تحلیل داده های آموزشی و اطلاعات پایه جهت رسیدن به اهداف سازمان کمک کنیم و علاوه بر آن با پایش نیازهای آموزشی، صرفه جویی و رعایت غبطه وقف و مدیریت هزینه های سرانه آموزشی افراد را نیز تحقق بخشیم.
وی برگزاری دوره ها به صورت غیر حضوری و از طریق وبینار را یکی از اقدامات مهم مرکز آموزش در ماههای اخیر دانست و افزود: در سال جاری تا کنون 20 دوره وبینار برگزار شده که بر اساس تقویت انگیزه کارکنان برای شرکت در دوره های آموزشی و همچنین با نگاه عدالت آموزشی و تأکید بر برخورداری سایر همکاران در استانها و شهرستانها از برنامه های آموزشی تدارک دیده شده است.
دکتر طباطبایی همچنین مذاکره  با مرکز فنی – حرفه ای در زمینه تبادل استاد و سرفصل های آموزشی و بروز رسانی نیازهای آموزشی را از اقدامات دیگر مرکز آموزش دانست و اظهار امیدواری کرد با امضای تفاهم نامه ای که در دست اقدام است ضمن صدور مدرک معتبر و قابل ترجمه فنی - حرفه ای برای فراگیران دوره های آموزشی خاص به ارتقای دانش کارکنان و افزایش توانمندی های مورد نیاز سازمان دست پیدا کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح کارگروه های علمی در حوزه های نه گانه اجتماعی، موقوفات، فنی – مهندسی، آموزشی- فرهنگی، خدمات، اداری-مالی، بهداشت و سلامت، کشاورزی و دامپروری و فناوری اطلاعات پرداخت و هدف از تشکیل این کارگروه ها را استاندارد سازی محتوای دروس و ساماندهی نیازهای آموزشی و در نهایت ارتقای کیفی دانش و مهارت منابع انسانی سازمان بر شمرد و گفت: رؤسای کارگروه ها بر روند تشکیل دوره ها از انتخاب استاد تا تعیین سرفصلها نظارت می کنند و از این طریق به غنای برنامه های آموزشی و بروزرسانی نیازهای آموزشی کمک می کنند.
وی همچنین ضمن تعیین دبیران و اعضای کارگروه های نه گانه، خواستار تعامل و همکاری بین اعضای کارگروه ها در زمینه برگزاری جلسات منظم و برنامه ریزی در جهت تعریف نیازهای آموزشی متناسب با رسته و پست های سازمانی شد و افزود: در صورت تحقق این امر می توانیم با جمع آوری و احصای اطلاعات آموزشی افراد، دروس عمومی و تخصصی را تعریف و طرح جامع آموزش در سطح سازمان را محقق کنیم و سطح آموزش ها را به نقطه مطلوب و استاندارد برسانیم.
در ادامه این گردهمایی نحوه ورود و استفاده از سیستم جام فردی و سامانه آموزشهای مجازی و نیز نحوه عضویت در نرم افزار بله توسط کارشناس برنامه ریزی آموزش و کارشناس فرابری داده های مرکز آموزش، برای رابطین آموزشی تشریح و نکات مهم در این زمینه از قبیل اهمیت ارزیابی دوره های آموزشی توسط فراگیران و چگونگی استفاده از کلاس های مجازی آنلاین(وبینار) بیان گردید.
در پایان این جلسه، رابطین آموزشی در وقت پرسش و پاسخ، به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت موجود به طرح موضوعات و مشکلات آموزشی حوزه خود پرداختند که مدیر مرکز آموزش و  کارشناسان حاضر در جلسه، پاسخ های لازم و نظرات کارشناسی در زمینه برنامه ریزی آموزش و نحوه ارائه خدمات آموزشی را ارائه کردند.
ارسال نظر:

متن ساده

HTML محدود