مدیریت پشتیبانی از مجموعه مدیریتهای تحت نظارت معاونت اداری و پشتیبانی آستان قدس رضوی میباشد. این مدیریت مجری برنامههای بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در حوزه پشتیبانی در راستای منشور هفتگانه مقام عظمی ولایت است و شامل دو اداره تدارکات، خدمات و نقلیه و اداره اموال و انبارها می شود، که از جمله وظایف هر اداره می توان به موارد ذیل اشاره نمود.
اداره تدارکات، خدمات و نقلیه
- اداره امور و نظارت بر تهیه کالاها و خدمات سازمان مرکزی.
- اتخاذ تدابیر لازم در خصوص انجام امور مربوطه به نگهبانی و حفاظت از سازمان مرکزی.
- تشکیل و شرکت در در جلسات مربوط به برگزاری مناقصههای مربوط به تأمین کالا و خدمات مورد نیاز.
- اداره امور مربوط به انعقاد قرارداد با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای تأمین کالاها و خدمات مورد نیاز.
- نظارت بر نحوه انجام امور حسابداری مربوط به تهیه کالاها و خدمات سازمان مرکزی.
- اداره امور و نظارت مستقیم بر نحوه ارائه خدمات نقلیه به معاونین, مدیران, رؤسای ادارات و کارکنان سازمان مرکزی.
- اتخاذ تدابیر لازم و نظارت در خصوص تأمین خودروهای مورد نیاز جهت انجام تشریفات و مأموریتهای درون و برون شهری.
- فراهم کردن امکانات در خصوص پشتیبانی، تعمیر، تجهیز و نگهداری وسایط نقلیه.
- نظارت بر نحوه ارائه خدمات نقلیه توسط بخش خصوصی.
- هدایت کارکنان در فرایند تهیه و ارائه گزارش فعالیتها در زمینه تدارکات، خدمات و نقلیه.
- نظارت بر نحوه ارائه خدمات ارتباطی به سازمان مرکزی.
- پیش بینی میزان هزینه سالیانه اداره تدارکات، خدمات و نقلیه.
- معرفی کارکنان جهت گذراندن دورههای آموزش عمومی, تخصصی و شغلی.
- شرکت در جلسات, کمیتهها و کمیسیونهای مربوطه.
- ارزشیابی عملکرد سالیانه کارکنان.
- همکاری و هماهنگی با سایر مدیریتها و ادارات.
- انجام سایر امور محوله از ناحیه مافوق.